Umístění baterie

Toto téma je prakticky stejné jako u elektromotorů z hlediska vyváženosti těžiště, manipulace s kolem apod. Zde si můžete přečíst opět základní přehledné rozdělení.

 

Baterie na rámu kola: umístění na rámu kola, tam kde normálně bývá cykloláhev je stejně jako středový motor ideální místo pro perfektní vyváženost kola při manipulaci. Dalším plusem je kompaktní design a zachování klasické geometrie rámu bez použití nestandardních komponentů. Nevýhodou tohoto typu je samozřejmě omezení prostoru pro zmiňovanou láhev na vodu apod. Tento typ se přirozeně nejvíce objevuje u trekových a horskách modelů kol.

 

 

 

Baterie umístěná  na nosiči kola: tento typ je častý u městských kol a případně kol skládacích. Tento typ se vyznačuje jednoduchou manipulací s dobíjením baterie apod. Přirozeně jeho slabinou je horší vyváženost kola díky posunu těžiště.

 

 

 

Baterie na sedlové tyči: tento typ je velice výhodný z hlediska vyváženosti kola a nenarušení designu kola. Je třeba ale počítat s tím, že zase prodlužuje rám kola a řetěz. Dále je také velice charakteristické pro tento typ absence tzv. "trojtalíře", takže máte k dispozici pouze jeden převodník.

 

 

 

 

Integrovaná baterie: speciálním typem je ještě integrovaná baterie přímo v rámu kola. Tyto baterie často vyhledávané kvůli svému kompaktnímu designu a nijak nenarušují vzhled kola. Nicméně je třeba si uvědomit, že díky této integraci bude vždy rám o něco těžší, baterie bude mít větší sklon k přehřívání a horší přístup pro manipulaci.

 

 

Přihlašte se k odběru novinek
Dotaz či přání Zpět nahoru
mastercard payULogo visa hello bank home credit